Störig Fundering

Jag kickstartar året med en störig fundering. Jag har funderat lite fram och tillbaka, och kommit fram till att egentligen så finns det ju ingenting som säger att vi inte är små SIMS-figurer i någons dataspel. För om Vi kan skapa det, så borde det inte vara otroligt att någon annan kan heller?!
Tänk om jag är en påhittad figur som styrs "utifrån" att göra saker som jag TROR är min fria vilja? Att bli förälder, att flytta, att dricka det där glaset med vin eller vatten, att nästan inte hinna på toa vissa gånger.. Tänk om det är någon annan som styr allting?!
Not so nice!

Är jag lika lättstyrd som en sån här?


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Haha! Den funderingen har jag haft flera gånger! Den som styr oss måste dock ha ett ganska mycket mer avancerat simsspel än vad vi människor har...

2010-01-02 @ 11:25:21
URL: http://egp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0