Jag (hjärta) barnvakt

Barnvakt är toppen. Även om det råkar vara en spädis. Särskilt om det är en spädis, skulle jag nog säga. För hur mycket jobb är det för barnvakten att ha hand om en spädis som mest bara sover och äter och behöver en ny blöja ibland?

Det är FEL att ha barnvakt till spädisar säger man på Familjeliv. De ska vara hos mamma. Pappa är en typisk BARNVAKT. Han är inte pappa, han är någon som man låter ha hand om barnet när man själv inte orkar. På nåd.
Hur fasen resonerar man när man säger så? Det låter oerhört nedvärderande om jag får ha en åsikt. Jag ser på Peter som Tims Pappa inte som Tims Barnvakt. Eller är jag konstig nu?


Tim med sin "barnvakt" Eller PAPPA som jag kallar honom..

Kommentarer
Postat av: Gun

Nej du är inte konstig! Det är de som kallar pappan för barnvakt som är konstiga. Har vi inte kommit längre än så? Det är ju skrattretande dåligt.



PS: Har mailat dig:)

2010-01-07 @ 18:08:43
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Mamma till huliganen William och rultan Valkyria.

Kan bara hålla med! Vad är det för trams liksom!? Han har ju lika mycket ansvar som morsan, såklart... :)

Postat av: Geshiia - mamma till två pojkar

ehhh JAAAA du är jättekonstig! Klart pappan är en barnvakt.



NOT!

2010-01-08 @ 00:45:19
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0