Julgodis-ett måste!

Jag kom att tänka på en sak. Nu till jul borde det vara naturligt att barnen får äta godis. Det hör ju till själva julen, gör det inte det? Har inte så gott som alla kokat knäck och ischoklad som små?
Själv skulle jag inte tycka att det kändes som jul om det inte fanns en massa godis och läsk att äta och dricka, knäck och ischoklad liksom pepparkakor och julmust är ju så juligt man kan få det. Mintkyssar, polkagriskola och en del annat smaskigt SKA det ju finnas tycker jag. Okej att man vill vara hälsosam. Okej att det är skadligt med socker/salt. Men någon gång måste man ju få äta lite godis. Eller måste man inte det?

Vad tycker ni? Jag själv kan ju säga att jag skulle hellre slopa både skinka, gröt och jansson än julgodiset. Helt klart.


Jul? Inte utan min knäck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0