Strukturfreak

Sådär ja. Nu har jag funderat och klurat lite, och nu tror jag att jag vet ungefär vad som ska bli de "fasta punkterna" i bloggen från och med imorgon idag. Utöver de listade punkterna så kommer jag knöla in vardagsliv, tävlingar, lite spontana foton reaktioner och listor mm. Så ALLT är inte schemalagt. (Tradigt värre om så vore fallet ju!)
Men mycket. Så här kommer det bli!





Förklaring till respektive punkt:


Matlistan med minst 1 recept
är helt enkelt en veckomatsedel (middagar) med inköpslista och ett recept allra minst. Detta kanske kan inspirera någon till att testa något nytt i matväg. Själv skulle jag gärna hitta fler som la ut sånt!

Egobild & Daxis
innebär att jag fotar mig/oss varje måndag och postar ihop med en "daxis", en slags lägesrapport. Brukade innehålla "datum", "tid", "plats", "sällskap", "hälsostatus", "lyssnar/ser på", "längtar till", "önskar mig", "får inte glömma" och "borde göra" på den tiden då jag och Marina skrev sådana. Tänkte återuppta den vanan, det var rätt kul!

Veckans Bloggtema
är det givna tema som vi kommer överens på i tråden om Bloggteman på Familjeliv. Alla postar varje tisdag. lite kul att se vad andra skriver i samma ämne.

Fly Lady- veckans schema och förra veckans bilder
är just vad det låter som. Varje vecka finns en liten "plan" här för vad som ska göras varje dag. Den postar jag. Och så postar jag lite inspirationsbilder för att andra ska se att en kvart i taget gör skillnad. Eller fem minuter. Som sagt. Liten insats är också en insats!

Min Ståndpunkt
kan egentligen handla om vad som helst som berör. Jag har lite ovanliga åsikter ibland, och jag letar upp en tråd i Familjelivs forum och skriver MIN ståndpunkt i den givna frågan alternativt svarar på frågor som inkommer.

Veckans Utmaning
innebär att jag ger er en utmaning och samtidigt postar jag mitt "svar" på utmaningen. T ex kanske jag utmanar er att skriva ett barndomsminne, och så skriver jag ett själv i samma inlägg. Eller så utmanar jag er att fota en blomma, och postar själv en bild.

Fototriss
är en post med tre foton på samma tema. Inget avancerat. Jag kollar på Fotosidan efter inspiration och teman. Sen fotar jag och postar. Mest för att utveckla min egen fotograferingsteknik.

Tips från en Småbarnsmorsa
är ungefär vad det låter som. Här skriver jag lite om hur jag/vi gör för att underlätta vardagen. Allt från hur vi planerar veckan eller storhandlar till huskurer mot olika åkommor. (Och då bara såna som vi själva fått positiva resultat av..)

Veckans Blogg
tipsar om en blogg som jag följer eller som någon tipsat mig om. För att man ska hitta lite nytt och kul att läsa.

Veckans Bästa FL-trådar
är lite av en summering av de trådar som skapat mycket debatt på Familjeliv den gångna veckan. Komplett med länkar till respektive tråd och kommentarer om varför jag följt dem eller vad jag tycker om dem.

Hänt i Veckan
summerar vår vecka med lite foton och lite resumé över vad som hänt.

Minnesbilden
är en bild och historien bakom den i ett inlägg.


Jag tror och hoppas att detta ska vara en lagom mix av saker. Listan kan komma att ändras om jag får svårt att hålla igång en punkt.
Jag hoppas att ni som hittat hit kommer att vara delaktiga i att tipsa om bloggar och kommentera osv. Det är det som gör det roligt att blogga. Och för varje kommentar jag får så får ni ett besök och en kommentar tillbaka. *mutar*

Nu är det Måndag!

Kommentarer
Postat av: M

Låter som ett bra schema.. Jag har själv lagt ut en matlista idag.

2010-01-11 @ 16:42:52
URL: http://www.mazlin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0