Ska vi byta favoriter med varann?

Halkade in på Anna Kaagaard Kristensens blogg, och hittade en bra idé. Nämligen att länka till minst tre av favoritbloggarna man läser, och berätta lite om varför man läser dem.
Here I go!




Geshiia. Jag kan bara inte låta bli att läsa den bloggen. Dels för att den drivs av min barndomsvän Rebecca, och dels för att den är väldigt varierande, rolig och intressant. Man vet liksom aldrig vad man möts av. Dessutom har hon en del trevliga tävlingar, som den här t ex.

Lady Dahmer. Inte många får mig att lusläsa en hel blogg från början till slut, men det är precis vad jag håller på med just nu. Lusläser Lady Dahmer. Garvar halvt ihjäl mig åt hennes självironi, hummar och håller med om vissa åsikter och dissar ett par andra. Förfäras över nöffens kattpelletsätande och avundas hennes hem. Så fint. Och fascineras av hur snygg hon är. Trots att hon försöker fula till sig på sina outfitbilder, haha. Väl värd ett besök, alla gånger.

Lily. Linda Blom är frisör och har ett par chihuahuor vid namn Polly och Tyra. De är med på måååånga bilder i den bloggen, och det är nog en av anledningarna att jag följer den. Alla bilder. Linda är en duktig fotograf och designar bloggar dessutom, plus att hon verkar vara en allmänt gullig tjej. Jag kan ärligt talat inte sätta fingret på vad som gör att jag återkommer dit, antar att det är många små faktorer.

Barbakvinnan. Anki är supertrevlig, (även IRL) rolig och skriver om allt och inget. Engagerar sig mycket i olika saker som rör att vara anhörig till en soldat. Hennes egen man är kollega med min Peter. Skillnaden är att hennes man har varit i Afghanistan, Peter har stannar i Sverige än så länge.
Anki är också med och nominerar bloggar till stora Bloggpriset för andra gången i år.

Gun. På bloggen Hörni! var från början en av de få jag känner till som bara kommenterade, det var inte så länge sedan hon fick en blogg, efter mångas önskemål och antydningar. Hon skriver om det mesta i sitt liv, på ett lättsamt men ändå personligt sätt. Man får också se en del av hennes teckningar, hon är superduktig som illustratör. En trevlig kvinna med stort hjärta och många kloka tankar!


Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Nemeen! :D Jisses vad glad jag blev för dom där söta orden då!! : ) Tusen tusen tack!

2010-01-10 @ 00:38:29
URL: http://lindablom.se
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Gun är fantastisk! Ett riktigt guldhjärta och med huvudet på skaft.

Dom andra är nyheter för mig än så länge, dom ska jag kolla in nu. Tack för tipset!

2010-01-10 @ 11:54:05
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Gun

Åh tack, vad roligt att få vara med! Jag har kollat in Lady Dahmer ordentligt nu tack vare dig och hon är verkligen bra. Och rolig! Jag ska kolla de andra också.

2010-01-11 @ 00:50:04
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: pelle

Gun är grym som få! Diggar henne!

2010-01-13 @ 12:31:09
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0