Promille Hill

Min pappa är på väg hit nu. Han har en dålig GPS, för den accepterade inte Promille Hill som adress. Han fick messa mig och fråga efter den tråkiga (riktiga) adressen.
Promille Hill kallas den delen av vår gata som vi bor på. Det stod ingenstans i lägenhetsannonsen

Det var tydligen så att för några år sedan så bodde det några som tittade lite djupt i flaskan på den här delen av gatan, som ligger högre upp än resten av området på grund av närheten till skogen.. då blev det som det blev. Det är ju ett förståeligt smeknamn på området med den lilla historien berättad.

Mystiskt det där med smeknamn på områden. De är mer allmänt vedertagna än den faktiska adressen..
Än idag undrar jag varför Högerudsvägen i Årjäng kallades för Porråsen, och Halvars Väg kallades för Katthult..jag bodde inte där, men mina klasskompisar gjorde.. och det roliga var att knappt ingen visste var de bodde förrän man sa just Katthult eller Porråsen. DÅ visste varenda kotte var det låg, haha.
Jaja. Nu har jag inte tid att sitta här, måste väl klä på mig och väcka Lucas och försöka trycka i oss lite frukost innan morfar kommer hit, han blir så uppspelt när morfar och mormor är på tapeten, haha.
Later!



Kommentarer
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar: Jaa : ) Jag fick se en länk till det inlägget, så var ju tvungen att gå in och kika vad som stod : ) Hihi.

2010-01-10 @ 12:11:15
URL: http://lindablom.se
Postat av: M

Porråsen fick de namnet för att hyresgäster med låg moral och etik flyttade in innan markarbeten var klara. Förutom ovanstående brister ska de även ha saknat gardiner om du förstår.

Katthult fick de namnet pga av han som sålde marken. Han kallades av nån anledning för "Pissen"

2010-01-22 @ 02:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0