Ojsan..

Idag blev det inte mycket bloggat :/
Har varit upptagen med att dirigera snickaren till ett bra resultat vad gäller garderobsinredning och sen ta hand om Tim. På kvällen blev det en promenad med Lucas till affären för att shoppa några ingredienser som jag inte hade hemma till kvällsmaten.. Vi kände att dagens mat var lite trist så vi bytte ut det till Ajvarbiffar med tomat och persiljesås med paprika i, samt strips.

Jag har aldrig gjort det förr, men det blev supergott. Det kommer vi göra om!

Vi har också fått upp lite lampor (Tims rum har belysts av en ful lampa som hängde kvar när vi kom hit, samt en klämspot) inne hos lillfisen. En Smila Stjärna från IKEA och en KRYP takspot från samma ställe.
Jag har också pulat ihop en liten lista på vad vi ska åka och köpa på IKEA snarast, samt även på ett par andra ställen. För att få det lite mysigt någon gång!

  • En till bokhylla (Billy)
  • En vägghylla att ha under spegeln i hallen så det blir lite förvaring där ute.
  • Skoskåp som dels sväljer lite dojor, men också ger en liten förvaringsyta ovanpå. Ovanför ska vi ha en whiteboard.
  • Lite duschdraperier, eftersom de vi hade var supergamla.
  • Duderö golvlampa från IKEA ger ett mysigt sken och är dessutom billig. Bra till vardagsrummet.
  • En lampa till trappan och en till plafond till vardagsrummet.
  • Några lampor som ska stå på bokhyllorna högst upp
  • En gardinstång som vi kan hänga ett draperi eller franspaneler i för att få lite mysstämning.
  • En ny väggklocka till köket, den gamla är för stor :o)
  • Lite tidskriftssamlare
  • Två vägghyllor som blir till nattduksbord

Inte allt är IKEA, men mycket. Det är ju bra att man kan få mycket för relativt lite pengar tycker jag nog..
Ska nog hinna komma på lite fler saker för att höja mysfaktorn innan vi kommer iväg med!

Imorgon tänkte jag försöka få in alla kläder i garderober, och jag tänkte också försöka få Peter att hjälpa mig att bära ner garderoben i Tims rum till Lucas rum så det blir lite mer lättöverskådligt än det är just nu när han har kläder i en byrå. Sen ska vi väl sätta upp mer saker på väggarna hoppas jag.
På lördag kommer mina föräldrar hit med en soffa till Tims rum. Och så ska vi försöka klämma in oss på Barnfotografering på Maxi. Vi får se vad som hinns med!

Men så att alla vet, jag kanske inte hinner blogga så mycket de kommande dagarna. Någon gång per dag, men inte mer kan hända. Beror på hur bra det flyter på.

Kommentarer
Postat av: Gitsie

Ja Ikea är suveränt, man får mycket för pengarna i alla fall.

Maten lät god och intressant, alltid kul att testa lite nytt ibland.

Jag slängde in en länk till dig i min blogg, hoppas det är ok. :)

2010-01-22 @ 08:22:08
URL: http://gitsie78.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0