Jag ligger efter

Jag skulle ha fixat veckans matlista igår. Men jag ligger lite efter, för jag har en son som inte vill sova när jag vill att han ska det, så jag får försöka sova när han gör det..eller något.

Matlistan i veckan:

  • Pasta med paprikasås
  • Ris och currykorv
  • Köttfärslimpa och potatis
  • Bacon, stekt ägg och stekt potatis
  • Pastasallad med tonfisk och kokt ägg
  • Falukorv i ugn med potatismos
  • Kycklinggryta med basmatiris
Receptet den här veckan:

Pasta med paprikasås

2 hela paprikor, gärna olika färger
3 dl grädde
4 msk mild ajvar
ca 2 dl färska champinjoner
Maizena ljus redning efter smak
Salt
Vitpeppar
Oregano

Bryn champinjoner och tärnad paprika i lite smör. Salta på svampen.  Tillsätt grädde och ajvar. Red av till önskad tjocklek. Krydda med ett par kryddmått oregano

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0