Dubbelmoral

 

Det finns ganska så gott om människor som anser att man ska ge barn så mycket naturlig mat som möjligt. Inga tillsatser, inget halvfabrikat, inget socker osv. Det finns också en del människor som anser att man ska försöka köpa ekologiska varor i den mån man kan, eftersom det är detsamma som att värna om naturen. För naturen är ju något man gillar, det är ju sunt och bra att vara i naturen, det vet ju alla, eller hur?!

Ändå sitter samma människor och färgar håret. Ändå sminkar de sig. Ändå rakar de bort det NATURLIGA året under armarna och lite här och där. Ursäkta, vad hände med att man ska vara naturlig?! Är det inte miljöfarligt att använda hårfärg? Är det inte ganska många märken som testar sina produkter på djur?  Är det inte mer naturligt att behålla håret under armarna än att raka, vaxa eller klippa bort det, eller för all del använda hårborttagningsmedel...?

Att ge sina barn den mat som innehåller mesta möjliga MAT, alltså utan tillsatser, borde väl vara detsamma som att koka ett par extra potatisar och göra några extra köttbullar och sen mixa det, eventuellt med lite mjölk om det blir för hårt. Inte att köpa HIPP burkmat?

Jag säger det igen och igen. Folk kör med dubbelmoral. Hittills vet jag bara en handfull som står för det. Och de har SKÄL till det.

Jag själv är inget helgon på något vis. Men jag utger mig inte heller för att vara en sån som strävar efter att allt ska vara ekologiskt, naturligt osv. Jag kör med raka puckar.

Jag skiter i om det är tillsatser i maten. Jag skiter i om det inte är ekologiskt. Jag färgar håret med kemikalier. Jag BRYR mig inte. Det enda naturliga jag gör är att jag inte rakar mig under armarna eller någon annan stans. Men det är bara för att jag är lat som fan. Och för jag tycker att det är min ensak, och jag har aldrig sett någon mening med det. Sorry.

Förresten. Tim SÅG hårlösa armhålor när kortet togs. Faktiskt. Så jag vet inte, han kanske tycker som det står. Eller så var det på grund av att han blev överraskad av blixten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0