Hurraaa!

Hurra, vi får nytt golv i köket också! (Jag är lika glad som Tim här ovan)

Det trodde jag inte faktiskt. Vår hyresvärd har nämligen så kallad "behovsprövning" på alla reparationer, underhåll med ett visst intervall är borttaget här. (Lite knepigt tycker jag) Och sex höghus som de äger har orsakat ett hål i budgeten på 50 miljoner när putsen trillade i januari. Härliga tider! Därför kan jag tycka att även om de skulle kunnat göra en del som de inte tänker göra (ge oss NYA skåpsluckor) så har vi tur ändå, som får nya tapeter i hela nedervåningen, nytt golv, nymålade köksluckor, nytt handfat, fixad ruta i dörren, ny torkställning i badrummet och typ 15 andra grejor.

Det tar sig, sakta men säkert. Idag kom ett papper om vårt internet också, så snart nog har vi nog EGET nät att surfa på. Då ska det bli lite roligare att blogga, för detta är det segaste jag varit med om.. bara att logga in på blogg.se tar typ tio minuter! EN bild tar tio minuter att ladda in. Och där har ni förklaringen till varför det inte är så många kort numera.

På fredag ska Lucas hälsa på tjocka släkten. Hans morfar kommer hit och hämtar honom, och den helgen ska han få full uppmärksamhet där, medan vi åker till IKEA och shoppar loss, som jag redan skrivit om. Extra kul blir det ju om de hunnit fixa vardagsrum och kök under veckan så det är KLART, men det är ju inte att ge sig den på förstås. De hade samlat ihop flera lägenheter i området som skulle göras den här veckan. Mer vet jag inte :o( Men vi får se alltså!

Nu ska jag fortsätta på ett hemligt litet projekt. Det är ett sånt projekt som kommer ta tid. Men någon gång får ni nog veta vad det är, för jag misstänker att jag kanske kommer att behöva lite testpersoner. *låter säkert helsnurrigt..*

Jaja. Later!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0