En månad måste firas

Vårväder i November är inte så vanligt, men idag har det känts som det var vår, och det råkar vara min favoritårstid.
Därför tog jag och Tim en sväng ner på stan med vagnen för att fira att han blir en månad idag.♥



Vi kollade i affärer och sådär, och det kändes en aning konstigt med juldekorationer och solsken och ljumma vindar i kombination, kan jag berätta.

Tanken var att jag skulle kolla efter en present till Lucas, men det fanns inget som var billigast där jag var, utan allting har jag sett med billigare pris i andra affärer. Så det blev inget paket idag.
Däremot köpte jag en sak som är mer eller mindre livsnödvändig för en barnfamilj, det känner jag av nu när allting händer på samma gång.


En almanacka med skrivruta för fem familjemedlemmar vid varje dag.
Väldigt praktiskt, då ser man överskådligt vad som ska ske när och vem som ska göra vad.
Mina egna föräldrar har haft en sån i flera år, och haft varsin rad där de fyllt i sina resp jobbtider efter sina scheman, och så har de varsin rad för andra påminnelser. Very bra som pappa säger.

Lite tantvarning har jag känt att det är på såna almanackor, men å andra sidan får jag väl kapitulera, jag fyller ju 30 på lördag nästa vecka, haha.

Hittade en trevlig webshop där en liknande almanacka finns. Tjusigt.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0