Julklappsångest och Saffran

Saffran.. mmm gottigott! Jag har ätit årets första lussekatter för nästan två veckor sedan, så lite fusk är det. Min mamma hade bakat det när vi var där, på Fars dag. Har aldrig hänt att det funnits lussekatter så tidigt hos dem kan jag säga.
Redan då kostade de 2 påsar som hon behövde till degen nästan 80 kr, normalt sett har hon i dubbelt upp av saffranet, men då hade det blivit lyxkonsumtion så det fick vara.
Nu har priset stigit igen, och frågan är om man ens kommer att ha råd att köpa lussekatter eller saffran i år?!
Åtminstone gissar jag att vissa kommer att få välja mellan saffran/lussekatter och julklappar.

På tal om julklappar.. vad ska man köpa?
Jag hittar verkligen ingenting till någon alls i år..
jag ser bara saker som jag själv vill ha. Illa. Det kommer sluta med att jag panikshoppar ett gäng chokladaskar, rakvatten, strumpor och trisslotter i brist på annat. Plus smidesgrejor, det går alltid hem, liksom kanske en löpare eller något liknande. (löpare=duk för de som inte visste det)

Jösses, jag kommer aldrig få ordning på detta känns det som. Vi får helt enkelt se hur det går.
Uppdatering följer.
Julklappstips mottages, liksom länkar till roliga affärer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0