En idé

Jag fyller år i December.
I hela mitt liv så har folk i ren desperation över att inte veta vad de ska köpa till mig, kommit med tomtar på min födelsedag.

Det låter knäppt, men så är det alltså. Det har inte gjort mig så mycket, eftersom dessa tomtar försvunnit i mängden när jag bott hemma, min mamma är tomtefanatiker, så de har liksom inte synts. Nu när jag bott hemifrån i ett antal år däremot, så kan jag ju bara konstatera att jag släpat runt på ett gäng fula gubbar i flera år, utan att ens gilla dem. Ett par av dem är rentav motbjudande, jag gillar inte ens tomtar, snögubbar och pingviner är mera min grej.

Men nu när vi ska flytta och behöver rensa bort saker, så har mina prioriteringar skärpts ytterligare. Jag behåller inte saker "bara för att" längre. Nu ska det finnas känslomässig eller praktisk anknytning till varenda pinal, annars åker de! Elakt kanske, men varför spara på skit?

Nu hivar jag dessa gubbar. De ska inte få ta upp onödig plats hemma hos oss, jag har slagits av insikten att ska man nödvändigtvis ha saker framme, så ska det vara sånt man verkligen tycker om och dit hör inte dessa monstertomtar. Då är det bättre att jag själv väljer ut några tomtar som jag gillar (eller snögubbar, eller något annat) och ställer fram saker som jag trivs med, istället för att gå och vantrivas bland småfula saker.


Långluve-tomtar och lite gulligare varianter får stanna :o)

Mitt tips till alla er som ska köpa klappar till Decemberbarn. Köp INTE julpynt och tomtar. Det är något högst personligt, och varje person borde ha rättigheten att själv välja ut sina personliga prydnader, inte bli påprackad något som man förväntas ta fram vartenda år för att man fått det och ska vara tacksam över det, trots att det kanske ser ut som ett babianarsle.

Som sagt, enough is enough. Nu åker en låda med present-tomtar all världens väg, för jag trivs inte med deras närvaro. Jag får shoppa på mig några andra, som jag trivs med. Det kostar lite, men den smällen tar jag hellre!

Nu ska vi sätta oss i bilen och åka och visa Lucas hur det ser ut där vi ska bo snart, han har inte varit där. På vägen stannar vi vid en second hand affär och ger andra chansen att få våra avdankade tomtar. Bara för att inte JAG gillar dem så kanske andra gör det. Även om jag tvivlar..

Kommentarer
Postat av: rebecca

Du kan få slänga hit lite julpynt när ni kommer till Vingåker, vi har typ noll sånt. :)

2009-11-29 @ 16:30:32
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0