Bambi-inspirerad

Läste om Bambis son Zack och deras katt, Hera. (Känns knäppt att kalla en katt för Hera för mig, eftersom jag fostrat en häst som heter så, haha) Jag undrar vad det är med katter och små barn. När Lucas var bebis hade jag tre katter; Knasen, Zingo och Lazy. Och Knasen struntade i Lucas, han ville vara ute mest. Lazy sov mest, helst i diskstället. Och Zingo la sig ofelbart i spjälsängen eller vagnen när Lucas var där. Men alltid i fotänden. Och så slickade han Lucas på huvudet så fort han kom åt.

Zingo till vänster, Knasen till höger


Vi hade också en schäfer redan då, dock var det inte Nemo, utan min egen tik, Axa. Hon såg allt litet som sin bebis, så Lazys kattungar fick henne som extramamma, men även Lucas fick en mamma till. Lite gulligt sådär!
Mina föräldrars dåvarande katt, Missan, tyckte dock inte fullt så bra om Lucas, men så kom hon ifrån en fyrabarnsfamilj där alla ryckt henne i pälsen också, fick vi senare veta (hon var rymling och bosatte sig själv hos mina föräldrar)

Axa vaktar så inte Missan river Lucas. Axa var med överallt där han var..


Axa orkar ju knappt lyfta på ögonlocken när han ska klappa henne...hehe


Här bygger de med klossar ;o)
Jag tog kortet genom ett fönster, knackade för att de skulle titta på mig.
Därav minerna!



Här är slutligen en dålig bild (mobilkamera+mörker) på Tim och Zita.. hon har också mamma-gener i sig ;o)

Kommentarer
Postat av: Em

Vad mysiga bilder!

Sv: Jag vet inte varför de tar tid på sig, jag är alltid förvånad över att de svarar så snabbt.

2009-11-18 @ 18:18:00
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - gravid igen! ♥ ♥ ♥

Hihi, va roligt att du blev så inspirerad av mitt inlägg och vilka fina djur! :)

2009-11-18 @ 19:23:43
URL: http://bambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0