Årets julklapp duger inte

I-landsproblem, helt klart. Men såhär är det i alla fall.

Julen börjar närma sig, och tankarna på klappar kommer smygande, men en sak som går bort är "Årets Julklapp", nämligen Yantra-mattan. Spikmattan. Det STÖR mig oerhört att inte en kotte i min familj vill ha en spikmatta, eftersom jag vet hur sköna de är, har en själv. Och Kissie (hon, den osympatiska människan ni vet) har ett samarbete med just Yantra-mattan, så om man beställer en så får man två och en extra present på köpet. Jag älskar såna erbjudanden, och vill gärna utnyttja det (enda gången hennes namn kan ge MIG någonting bra ju) men ingen vill ju ha såna mattor. De "har inte tid att ligga på dem" eller "tror inte de är så bra" eller "tycker det verkar väldigt onödigt" osv.

Varför ska just MIN familj vara så anti? Jag ska banne mig skicka dem på spa, så de lär sig att uppskatta att slappna av lite. Själv skulle jag aldrig sätta min fot på ett spa, då skulle jag väl dö, eftersom jag redan är så avslappnad att jag nästan säckar ihop redan nu när jag är hemma.. men mina föräldrar skulle behöva något sådant.

Jag får fundera om det inte finns någon som kan få en yantramatta ändå. Vill utnyttja Kissies namn till något bra, det känns som "once in a lifetime"..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0