10 000 skäl till lycka

Vi får när vi flyttar betala dubbla hyror i två månader. Detta pga att hyresbolaget vi flyttar in hos inte är så rappa när det gäller att administrera sina lägenheter, så från det att vi sökte lägenheten till dess att vi gick på visning och slutligen skrev på papper, så gick det ca sex veckor. I annonsen stod inflyttning första Januari 2010, men det var okej tyckte vi, då. Nu var det ju lite segare än väntat det där bolaget, så nu står vi där med en massa tusenlappar som bara fladdrar iväg. Men jag är glad ändå.
Vi får ju världens läge!

När vi flyttar så behöver vi inte stressa och slänga in allt på en gång, utan vi kan helt enkelt flytta det stora med lite assistans och slököra över resten lite "pö om pö" när det passar, när vi har plockar upp alla lådor vi tagit dit så åker vi och hämtar nya. Och slipper en massa skräp, plus att det är skönt att slippa flyttstäda samtidigt som vi ska flytta. Så jo, jag tycker nästan att det är okej ändå. Visst hade det varit roligare att göra något annat för pengarna, men vafasen, det är ju en engångsföreteelse.
Jag värderar min mentala hälsa (=att inte stressa röven av mig) till de där tio tusen. Men det är ju JAG det!

Jag vårdar hellre min relation än min plånbok i flytt-tider!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0