Den stora Flytten-uppdatering

Vi har omprioriterat lite. Eftersom vi ändå har tillgång till vår nya lägenhet från den 4/1 men fortfarande har kvar den här i ett par månader efteråt, så behöver vi ju knappast stressa röven av oss för att få flytten avklarad på en dag.

Alltså prioriterar vi julfirandet i första hand.
Klappinköp sker nästa helg i Västerås, en är på Busborgen med barnen, den andra shoppar. Och så byter vi. Smidigt som bara den!

Packning väntar vi med till tidigast i mellandagarna, så det inte blir en massa kartonger stående överallt. Den här lägenheten må vara mysig, men med lådor överallt blir det trångt och jobbigt.

Släpkärra har vi turen att mina föräldrar sponsrar med, de har en som vi får låna, och i den kommer också en tvåsitssoffa som ska in på Tims rum, som sagosoffa. Praktiskt värre!
Dessutom slipper vi sitta och åka och hämta den, eftersom vår bil inte är lika stark som mina föräldrars så kommer det att ta en evighet att åka de 15 milen eftersom det blir ett sånt vindfång av kärran. Därför kör de hit den åt oss! Nice säger jag, som blir åksjuk bara av att passera en parkeringsplats :p

Aaahh, det ska bli så skönt, och roligt också, att flytta in där det är plats nog för oss allihop! Bästa klappen har vi också redan fått, i form av en del pengar till inredning till Tims rum. Vi har fått pengar som räcker till skötbord, vägghylla och spjälsäng som vi vill ha till hans rum. Dessutom vet jag att det blir en tavla och en matta som vi inte heller behöver bekymra oss om, eftersom att min mamma redan köpt det i julklapp.


Just den här delen kanske inte är så skojig, men det är kul att komma i ordning!

Kommentarer
Postat av: rebecca

Skoj att få inreda och fixa. :) här går det dock segt eftersom jag vill att niklas ska fixa upp hyllor, tavlor osv men han verkar inte förstå att det är hans jobb trots att jag talar om det. :(

2009-12-13 @ 17:19:26
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0