Dagens stordåd

Jag är glad att jag använder mig av Fly Ladys metodik när jag städar, rensar och röjer. Den är OERHÖRT förlåtande!
ALLA insatser, hur små de än är, godkänns som "bra" och man ska känna sig nöjd om man så bara plockar upp posten från hallgolvet och läser igenom den och kastar det som inte ska sparas, direkt man får posten.
Det kan låta löjligt. Men om man värdesätter vad man gör så blir det också roligare.
Här är en liten övning som jag "tränat" både själv och låtit Peter få göra för att just inse att skillnaden syns väldigt omgående även vid små punktinsatser.

Har man en "dålig dag" kan det räcka att göra tre valfria av dessa saker för att boosta sig lite, det syns nämligen även om man bara gör tre av dessa saker också.



Kommentarer
Postat av: Em

Apropå lister.. ;D Jag har en "stresslista" på insidan av städskåpet. I loppet av ett år kryssar jag av samtliga punkter. Jag stressar inte med att göra det som står där (det är saker som torka av alla golvlistor eller tvätta gardiner etc) för i loppet av ett år har jag haft några ryck av mig själv ändå. Jag praktiserar därför aldrig vårstädning eller julstädning och det är skönt.

2009-12-14 @ 15:35:50
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Irony by Linn

Gud vilken fin design du har! Har du gjort den själv?



Ha det bra! =))

2009-12-14 @ 17:48:53
URL: http://linnedins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0