Hurra! Eller något

Vaknar och inser att jag är på väg att försova mig. Natten har varit väldigt mycket pip och matning och väldigt lite sova. Så jag ringer dagis och ber att Lucas får komma sent idag. Inga problem. Faktum är att plötsligt har jag en chans att sova en timme innan jag måste upp. Och det gör jag ju så klart.

När jag vaknar så piper Tim av hunger och våt blöja (slår aldrig fel) och plötsligt hör jag att även Lucas piper och gråter. Så jag går in och frågar vad som är fel. Känner på honom och inser omedelbums att feber är vad som är fel. Och snorighet och halsont. Jippi.
Det blir till att ringa till dagis igen och berätta att Lucas stannar hemma åtminstone idag, och då får jag veta att dagiskorten, de efterlängtade, har kommit idag. Hur typiskt kan något bli egentligen?! Som jag väntat, och nu har de kommit och jag kan inte komma och hämta dem. Morr.

När vi lagt på så ringer de från hyresbolaget och berättar att vi tyvärr inte kan komma in i lägenheten före nyår pga att den som redan nu bor där inte kan flytta tidigare, även fast det var tänkt så från start. Jaja shit happens. Det kanske får bli en "flytande flytt" då, eftersom vi ska hämta nycklarna tidigast 13.00 den 4/1 och Peter är ledig ändå.

Vi kan ju lasta lådor och kläder och sådant som får plats i bilen och åka dit med och packa upp ordentligt medan vi väntar in att folk ska kunna hjälpa oss med själva flytten..
Jag var inställd på att komma in fort i lägenheten, men man KAN ju faktiskt göra så att man stoppar in allt undan för undan eftersom vi har tid på oss (två månader närmare bestämt..) och på så sätt kan vi ju få undan det vi tar dit innan vi tar dit nytt.. packa in saker i skåp och garderober gör en avsevärd skillnad tror jag.

Ett alternativ som jag alltid velat göra men aldrig kunnat pga att det ska gå så fort jämt, är att man packar ett rum i taget. Alltså, tar ner gardiner, tavlor och det som är i skåp och lådor osv, och sen kör iväg BARA det rummets saker, och sen gör klart det rummet helt, innan man hämtar sakerna från nästa rum..
Det borde ju vara rätt smidigt?! När tid finns alltså.. och när kärra finns utan att man måste lämna den dagen efter..
Ska nog presentera idén för Peter senare. Låter klart trevligare än att ruscha på med allting. Börja lite fint med badrum och garderober, sen kök och hall, därefter vardagsrum och slutligen alla sovrum. Sist men inte minst, förråd. Det borde väl gå?

Vi kan ju alltid hoppas. Nu ska jag drömma lite :o)

Kommentarer
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Vilka underbart fina hästar du har i din header :)

2009-11-19 @ 13:08:49
URL: http://mollymus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0