Ljuvliga Måndag

Nada sömn. Mest gnäll och gråt. Och lite matning, blöjbyte, hundkisseri och sagoläsning. Ett undantag, eftersom jag ändå inte hade något bättre för mig. Annars är sagoläsning inget jag ägnar mig åt. Det finns CD-sagor. Tyvärr är CD-spelaren sönder. Ny kommer i julklapp, enligt mormor.
Hur som helst. En koll på The Proposal (Sandra Bullock) och diverse skit på tv har också varit en del av min natt. Filmen var bra.

När det sen blev dags att sjasa iväg Lucas till dagis var han över förväntan snäll. Nemo fick en långpromenad och vi gick till affären efter lämningen, och jag shoppade lite bröd och bananer och choklad. Sen bar det av hemåt. Och jag hittade dagens bästa lilla guldkorn på hallmattan. Nya numret av Elvis.

Så nu ska jag bara avsluta inlägget, hämta en cola och mysa ner mig i sängen där Tim precis somnat i sitt lilla bo, och sen är det måndagsmys med Elvis, cola och choklad. Antingen däckar jag efter en halv sida, eller så tar sockerchocken över och så får jag lite gjort efter tidningsläsningen. Har lite tvätt som ska hängas, och torr tvätt ska ner. Sen vore en snabb tömning av diskstället och en dammsugning på sin plats med. Vi får se vad som händer.
Återkommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0