Hur är en bra mamma egentligen?

Något som blir extremt tydligt när man läser på forum som Familjeliv är att oavsett hur man vänder sig, så har man röven där bak. Det spelar med andra ord så gott som INGEN roll om man gör helt rätt i en fråga, så kan man ge sig den på att någon hittar ett fel på det man gjort enligt en annan metod eller ett annat forskningsrön eller någon erfarenhet.
Vad man än gör så är det alltså inte bra. Jävligt inspirerande att ens försöka eller hur?!

Vanliga frågor:

  • Är jag en kass mamma för att jag inte vill/kan amma? Svar nej, utgå från DINA möjligheter och förutsättningar. Med dagens ersättningar så dör inte ungen av att inte amma, snarare kan det vara en bra lösning när inget annat funkar av någon anledning. Våga prova!
  • Mitt barn sover bara i vår säng, och hon är fyra år. Hur ska jag göra? Svar: Du skulle inte tagit ungen till sängen från första början. När barnet slutar nattamma/äta på natten kan man låta det sova självt, lär det att sängen är en trygg plats så har du sen inte ett problem. Nu får du ta det i efterhand, och det är mycket jobbigare. Have fun.
  • Mitt barn har dessa prickar (bifogad bild). Är det sjukt eller vad är det? Svar: gå till BVC och fråga, här är alla och ingen expert, vill du riskera att ha fel så lyd alla amatördiagnoser, vill du barnets bästa, sök RIKTIG hjälp.
Och så vidare. Förstår dagens föräldrar ingenting själva? Har sunt förnuft dött ut? Eller är det jag som bara är förbannat begåvad, kanske? Tål att tänkas på.. det som är självklart för mig är outstanding för andra, uppenbarligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0