Utmaning för den som vill

..Och eftersom jag inte har något bättre för mig än att undvika snabeldraken just nu, så antar jag Guns utmaning!


3 saker som jag minns som om det vore igår:
  1. När jag satt i mitt kök med Lucas, tio månader gammal, i knät, och på andra sidan satt en person med en pistol riktad mot oss. 25 Oktober 2005.
  2. När jag träffade Peter första gången. Han skulle laga mat åt oss för att jag inte hunnit. Och han lagade Stuvade makaroner. Som jag HATAR. Men jag såg potential hos honom så han fångade mig ändå :o)
  3. När jag och Rebecca (Geshiia) rymde från fritids hem till hennes pappa och drack O´boy och krävde stekta pannkakor!

3 saker som jag ogillar:
  1. Prettomorsor som lever genom sina barn för att visa världen hur jävla duktiga DE är, som föder utan smärtlindring, helammar, vägrar tänka tanken att ge en glass till någon under ett år, sover i familjesäng osv. Gör det mer än gärna, men PRACKA INTE PÅ MIG EN MASSA TJAT FÖR ATT INTE JAG GÖR SÅ!!
  2. Folk som klagar över sin situation men bara sitter och väntar på att någon annan ska lösa deras problem. It's not gonna happen! Oavsett hur jävligt man har det så kan man få det bättre, men då måste man vilja och göra saker själv också.
  3. Trötthet. Det är så sjukt irriterande att veta att man borde göra en massa men ändå inte kunna med att göra det pga att man är trött. Det känns inte som ett legitimt skäl, låter som en dålig undanflykt ju! Sen att det är förlamande spelar ingen roll, det är FULT att vara trött. Smärta är bättre, inte så diffust.

3 saker som jag gillar:
  1. Fotografering och digital scrapbooking är kul, så länge man har bra saker att jobba med. Eftersom jag har Adobe Photoshop CS4 att leka i så gillar jag just nu scrapbooking och bild/grafikbehandling mer än fotande. Men efter helgen har jag förhoppningsvis en systemkamera, och vips kanske fotodelen är roligast igen ?!
  2. Föräldrar som vågar göra "sin grej" istället för att köra på normen bara för att man "ska". Känner man i magen att det är rätt med ersättning, kör på det. Känns det bra att låta barnet vara vaket till 22 istället för 19, ha det så då. Det som funkar för en kanske är totalt fel för andra.. Det krävs lite go för att våga göra annorlunda, men jag gillar sånt!
  3. Hästar och ridning inte bara gillar jag, utan det är en del av livet för mig. Jag har ridit i 25 år och jobbat med hästar både som beridare, skötare och instruktör på ridskola, och dessutom är de världens bästa utmaning att fånga på bild. Fast det gäller alla djur (och barn) eftersom de går på instinkt och inte kan regisseras så bra.

3 bloggar jag följer dagligen:
  1. Geshiia-Rebecca och jag har ju känt varandra sedan vi var fyra respektive tre år, så konstigt vore det väl annars? *ler*
  2. Barbakvinnan-Anki och hennes man bor ett stenkast ifrån oss och Peter och hennes P är kollegor..
  3. Egoina-***ina som hon heter egentligen är cool. Kaxig på ett roligt sätt och skriver om.. allt.

3 låtar som jag lyssnar mycket på nu för tiden: 
  1. Reklamsnuttar - på tv spelas mycket musiki reklamerna.
  2. Barnskrik - Tim tränar för att bli operasångare på nätterna ibland.
  3. Disney XD:s musikvideos - Det finns en del som är rätt bra men gudars så söndertjatade de börjar bli
(Lyssnar så gott som aldrig på musik, har tröttnat, det räcker med det som hörs på affären och i media..)

3 TV-program som jag följer:
  1. Desperate Housewives ♥ Jag bara ääälskar den serien.. och Peter kollar också. Vi har sett ALLA avsnitt..
  2. Arga Snickaren -  En slags Dr Phil i snickarkläder. Gillar att man tar tag i folket, inte bara hemmet.
  3. Ugly Betty - Charmig, och med en galen förmåga att hamna i omöjliga situationer. Lättsamt och bra.

Kommentarer
Postat av: Gun

Vilka bra svar, jag håller med om mycket!

Att du och din son varit pistolhotad är ju inte klokt! Fy vilken hemsk upplevelse det måste ha varit.



Och sist men inte minst, vad FINT du har gjort! Headern är jättecharmig och härliga färger.

2009-12-04 @ 12:09:05
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0