Dagens Förnedr..familjelivstråd

Familjeliv är ju ett forum där man kan hitta i princip allt från muffinsrecept till onaniskolor.
Idag har jag hittat en förnedringstråd. Eller ja, i MITT tycke är det att förnedra någon när man skapar en tråd baserad på en hemnet-annons och informerar om att man tycker att detta hemmet skulle platsa i Sveriges Fulaste Hem.

För det första, det är inte så forumet är tänkt. Att hänga ut någon. Även om bilderna inte visar personer, så finns adressen och deras hem i bilder, vilket gör att det är ett antal vägar till att hitta hemmets ägare och alltså även hitta den eller de som man hänger ut.

För det andra så är det inte ett av de fulaste hem jag sett, långt ifrån. Det ser rätt så vardagligt ut enligt mig, inte stylat, men det ser ut att bo ett medelålders par där, så det kanske inte finns ett inredningsintresse. Alla gillar inte sånt.

Slutligen, jag måste säga att ibland blir jag banne mig frestad att snoka reda på lite om trådstartaren och hänga ut HENNE i en tråd. Alla har vi något som vi skäms för.. detta är ett sådant fall. Men jag nöjer mig med att skriva om tråden och oja mig över idiotin i att den inte tas bort. Men det kanske är en tidsfråga..
Jag håller tummarna!

Kommentarer
Postat av: sossessa

Åh, jag håller med dig. Jag gick totalt igång på en förnedringstråd om han vad han nu hette - homosexuelle killen i Ullaredserien. Många ansåg att han fick skylla sig själv när han var med - och det är klart - diskutera och kritisera hans beteende i serien anser jag är ok men plötsligt var det liksom ok att diskutera hans utseende, hans sätt privat och hur mamman och hans relation var och hur han (som såg ut bla bla bla) kunde jobba som makeupartist. Jag blev förbannad och menade att det var mobbing. Någon skriver något elakt och så många bara hänger på, och så är man anonym i sitt eget hem och lägger in lite extra krut. Tänk så förnedrande att läsa för honom (för tyvärr lär han väl hitta tråden bara han googlar på sitt namn...). Förtjänade han det bara för att han var med i serien?



(nu blev det visst ett helt inlägg i sig...)



/sossessa (www.sossessa.wordpress.com)

2009-12-03 @ 21:01:42
URL: http://sossessa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0