Alla tycker inte lika

Jag skapade några trådar på Familjeliv, en om varför folk nojjar så mycket om socker, det är snudd på hysteri när det kommer till den frågan känner jag. Låt ungarna få lite socker, borsta tänderna och låt dem gå ut och leka så klaras fetma, karies och sockerkicksproblemen av.. What's the big deal liksom?

Den andra tråden handlar om barn och deras bestraffningar. Jag undrade vad som händer när ett barn gör något fel, dvs om det är olydigt med vilje. Något som verkar ha missats lite. I alla fall så är det intressant att se att vissa kallar det att ge handlingen konsekvenser, medan andra kallar det att ge ett straff. Skillnad finns mellan de olika begreppen, och man diskuterar hejvilt vad som är vad.

Jag anser att när man gör fel ska man veta det också, som förälder ska man inte bara låta saken bero utan visa att saker inte är acceptabla, precis som man ska kunna berömma sitt barn. Måste nog starta en ny tråd för att det budskapet ska gå fram, folk har fastnat i diskussionen om vad som betyder vad.
Men oavsett, så blev det ett väldigt engagemang p kort tid :o)

Jag halkade på tangenterna lite och missade det när den övre tråden skapades. Irriterande! Men skit samma.


Kommentarer
Postat av: Em

Man behöver inte bry sig så mycket om sockerintaget som allt verkar fungera som det skall, men blir barn eller vuxna överaktiva eller har ett konstigt förhållande till mat kan socket (rättare sagt kolhydraterna) i maten vara boven. Det tycker jag är rätt bra att man har kommit på.

2009-12-31 @ 08:11:54
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Sandra med treungar

Kul med disskutioner!



Hur bär man sig åt för att bli veckans blogg hos dig då;)?



Gott Nytt!

Kram!

2009-12-31 @ 12:46:22
URL: http://www.treungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0