Tack för oskyddade nätverk :o)

Vi har inget internet än. Så vi lånar grannens oskyddade nätverk för att kolla på aftonbladet och blogga lite ;o) Tack så mycket säger jag, det finns flera oskyddade nätverk här så jag ska nog kunna hålla er uppdaterade och blogga trots att vi inte hunnit få något internet än.
Under över alla under, Peter, som är den som spelar onlinespel och alltid velat ha internet tillgängligt mer än mig, har GLÖMT BESTÄLLA INTERNET! How about that?
Nu tar det väl inte så lång tid, men ändå. Smått otroligt är det allt!

Så hur långt har vi då kommit?
Tja, Nemo har redan lärt sig att är man nödig så går man till vardagsrummet och går ut på vår lilla går på baksidan om det är akut.
Zita sitter nonstop i köksfönstret och spanar på alla som går förbi, särskilt intressanta är varghundarna som bor mittemot oss, tjugo meter bort ungefär.
Tim har sovit i sin spjälsäng för första gången. Han har tappat nappen ungefär 20 gånger i natt, och det var ett evigt springande pga detta, men han sover fint nu.

Lucas var med och bestämde var alla möbler skulle stå i sitt rum, inte ALLS där vi trodde att han ville ha dem kan jag säga, haha. Men allt är monterat där inne, så där behöver vi bara sätta upp gardiner och lägga in en matta och så spika upp lite saker på väggarna så är det rummet färdigt. Tims skötbord ska upp och så lite tavlor på väggarna och en matta, så är även hans rum klart.

Peter är och hämtar kökssaker så vi ska stoppa in i kyl och frys samt köksskåp och sätta upp gardiner och lägga in matta i köket, sen upp med saker på väggarna och så är även det rummet klart.

Nästa rum för prioritering är vardagsrummet, där är allting bara inslängt. Men monterar man ihop soffan så ser det genast bättre ut ;o)
Sen är det bara att placera ut allt och fylla hyllorna med innehåll, upp med gardiner och in med matta så är det klart det med. Skönt att inte ha en enda dator i det rummet nu!

Datarummet/kontoret ligger här uppe på övervåningen, och där är också allt bara inslängt, så det ska monteras ihop två skrivbord, ett stort till Peter och alla han prylar, och ett mindre till mig som inte tar så mycket plats :D
Blir det för trångt med båda där inne, så tar jag in mitt lilla skrivbord hit in till vårt sovrum som ligger på andra sidan hallen bara. Det är mycket större än vårt förra sovrum, och fick jag plats där, så får jag allt plats här med!
Vi får se hur det blir i slutänden!!
Just nu är det ju en del att göra, men det ska nog gå bra tror vi.

Jag lägger upp foton när det blivit lite ordning på torpet :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0