Duktighetspoäng!

Igår kväll var det hurtigt värre här. Köttfärspaj på menyn, och den blev helt okej. En hel långpanna full dessutom, så det blev till inte mindre än sex tillfällen till, utöver gårdagens middag och dagens frukost. (Jo för jag sitter och käkar köttfärspaj just nu, med ett onyttigt glas Cola till dessutom.)
Eftersom jag gick till affären runt hörnet för att skaffa tomater och paprika, så köpte jag med mig jäst i alla de former också. Fick ett ryck och tänkte försöka baka lite bullar någon gång i veckan.


Pappa kommer på fredag och hämtar Lucas, som ska hälsa på mormor och morfar själv hela helgen.
Kan ju vara trevligt om han fick lite färska bullar då, tänkte jag. Men vi får se hur det går med de planerna, så säg inget till honom, hehe.

När Lucas är borta dansar råttorna på bordet! Eller åtminstone så åker de till IKEA och shoppar. Tim är ju snäll och sover för det mesta, så det är ju guldläge att ha Lucas borta när vi handlar lite hyllor, lampor, och annat "bjäfs" som Peter gärna kallar det. Han ska få se när det är färdigt, att "bjäfset" kommer höja vårt hems mysfaktor med ungefär 2000 procent. Belysning är viktigt. Små detaljer är viktiga. Och helheten är viktig. Och nu i veckan kommer vardagsrum och kök att fixas i ordning, förhoppningsvis kommer de att börja redan idag. Omtapetsering av båda rummen samt omlackering av köksluckorna. Sen får vi se om köksgolvet läggs om också. Det är inte omöjligt.
Då känns det ju extra kul att få hem lite nytt, när det är nytt och fint i rummen i övrigt med!

Tja, det är veckan i korthet. Nu ska jag äta upp köttfärspajen och sen ska jag nog ringa och fråga vad som egentligen kommer att ske med vår lägenhet för det kan vara bra att få klara besked.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0