Mysfaktor 100

Jag har svårt att förstå att man inte gillar djur, men jag har ännu mer svårt att förstå att man inte gillar katter. Förr var jag en hundmänniska, vi har haft schäferhundar i min familj sedan jag var ca 7 år gammal.
Men så skaffade vi katt också, och min släkt har alltid haft katter dessutom. Och vips, så känner jag att "katter is da thing," hehe.

De är inte bara söta som små, de är roliga att leka med, och skapar trivsel bara genom att finnas. Dessutom har alla mina katter varit väldigt keliga, och spinner i tid och otid. Mysfaktorn toppar när Zita (den nuvarande katten) kommer och lägger sig på skrivbordet när jag sitter med laptopen. Spinn, spinn, sluta blogga, börja klappa.

Vad kan jag annat göra än att lyda, katter är ju faktiskt de som bestämmer, till skillnad från hundar..

Våran lilla Zita är dessutom mer än gärna barnvakt till Lucas och Tim!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0