Jag trodde Kissie var något rosafluffigt och gulligt

När jag hörde talas om Kissie (Alexandra Nilsson) första gången, så var det första jag tänkte på att det måste vara en gullig blogg med lite rosa-moln-känsla. Jo tjena. Första gången jag läste något på hennes blogg, så var det långt ifrån rosa moln. Hon konstaterade då att hon hatade mammor och att hon stör sig på en massa olika kategorier av människor, av diverse anledningar. Inspirerande!

Jag undrar ju helt allvarligt hur man resonerar när man tar sig ett alias som "Kissie" när man är så totalt omysig och osympatisk som hon är i sin blogg? Kan man kalla det för falsk marknadsföring? Jag är beredd att tycka det..

Numera kollar jag bara någon gång i veckan på hennes blogg, och då mest för att se vad hon kommit på för provocerande den här veckan. För allvarligt talat så tycker jag att det är lite av en förolämpning att hon får titeln Sveriges Största Blogg, dels för att hon bygger sin framgång på elakheter och provokationer, och dels för att jag anser att ska man blogga och faktiskt tjäna något på det (pengar och/eller framgång) så borde man åtminstone kunna kräva att bloggen inte innehåller stavfel i var och varannan mening, det borde väl kunna ses som en "service" för läsarna?

Nåja, det är ju ett bevis på att vem som helst kan lyckas. Jag antar att det är det positiva i det hela, att det inger lite hopp till svenssons som mig :o)

Kommentarer
Postat av: Theres

Jag håller helt med dig i det du skriver. Jag finner det ytterst skrattretande att hennes blogg har blivit sveriges största blogg. Det allra värsta är även att det finns så många små tjejer som tar efter hennes beteende och hennes sätt att vara. Hon är ju inte direkt någon bra förebild. Läppförstoringar och gud vet vad hon sysslar med. Nej en dos självkänsla skulle fickan behöva. // Theres

2009-11-15 @ 10:58:32
URL: http://majbarnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0