Bästa minnesbilden

Ett inslag som jag tänkte försöka göra lite stående här i bloggen är Minnesbilden. Jag är en person som älskar att fotografera eller att regissera någon till att ta kort som jag vill ha dem om jag själv ska vara på kortet (sällsynt dock) och har flera hundra mappar med foton.
Jag kommer att visa några av dem här, med en kort text om vad det är jag minns med just den bilden. Först ut är den minnesbild som jag gillar bäst från December 2008.

Jag & Hera i hagen December 2008

 


 

Här är ett kort på mig och Hera, en häst som jag ridit och kört in och hanterat redan när hon var busig ettåring. Numera är hon premierad till Diplomsto och en ganska sansad dam, om än med egen vilja.

Hon älskar att kela i hagen och är väldigt mysig att ha att göra med, men sån var hon inte i början. Då var det mer en ångvält än en häst! Fullt ös och spring i benen, samt ingen som ens försökt att visa vem som bestämde.. Ingen bra kombination.

Så jag fick ta tag i henne och lära henne lite sans och hyfs, men idag är hon också en himla trevlig häst, något som jag tror skiner igenom på den här bilden av oss i vinterhagen.

Kortet togs av Peter på order av mig :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0