Adventseftermiddag

Vi åkte och visade Lucas var vi ska bo, och det gick hem kan man väl säga. Området i sig behöver lite målarfärg, och vi, precis VÅR del av det behöver ett litet staket där man går in så man ser att det är avgränsat, de flesta andra har det redan, men inte vår del.
Dessutom blir det nog ett parasoll till våren, så vi kan sitta ute och fika även i stekande sol. Jag hade för mig att det var altan, men det är bara ett soldäck eller vad det nu heter. Och så liten gräsplätt. Men staket finns i alla fall på baksidan, så barnen och Nemo kan vara ute där, vilket är bra!

På insidan är det mycket finare än på utsidan, det var mitt första intryck när jag kom dit, men det är ändå ett mysigt område, det kommer man inte ifrån. Här är "vår" ingång i alla fall. Jag kan ju säga att så kommer det inte se ut när vi bor där, vi ska nog ha lite mysigare än såhär :o)

Den blå delen som sticker ut är köket. Dörren till höger är groventré som leder in under trappan, toppen för skitiga hundar och barn när man nyss har städat i vanliga hallen (vänstra dörren är vanliga ingången). Jag har kapat bort en bit av utedelen på framsidan, för de som bor där nu har sina cyklar och lite annat skräp där, inte så fint. Men det är alltså större än det ser ut här. Får ta bättre kort när vi BOR där. Ovanför dörren är fönster i ett av de fyra sovrummen. Troligen ska vi ha det rummet som kontor/gästrum.

 

Efter vår lilla sightseeing i området gick vi på baksidan av radhusen, och där var det skog direkt. Lucas poserade inom 30 sekunder :o)

Detta är alltså en minut ifrån där vi ska bo.. mitt i ingenstans känns det som!

Efter lite koll i skogen åkte vi till hamnen och tittade på lite julmarknad, och visst fanns det väl saker som var fina, men de hade "fina" priser på dem också. Så det blev inget handlat. Däremot blev det lite handlat på Coop när vi ändå åkte förbi. En ny tomte för att påbörja ersättningsarbetet för de gamla tomtarna, och lite ätbart.

Tyvärr fick Peter mig på så sjukt dåligt humör när vi skulle åka hem- inte avsiktligt, det inser jag, men det blev så i alla fall..  Så jag har varit på dåligt humör resten av kvällen, och det känns som det kommer att hålla i sig också. Inte skoj. Vare sig för honom eller mig. Men shit happens, någon gång går det väl över. Jag la mig och sov några timmar, och mår lite bättre men är långt ifrån glad ändå. Vi får se hur länge det tar innan jag är som vanligt igen :o)

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0