Nyårslöfte, BAH!

Jag har alltid varit sån att jag tyckt att löften är ingen idé att avge eftersom de med största sannolikhet kommer att brytas förr eller senare ändå. Så jag ger inga nyårslöften.
Däremot sätter jag upp MÅL. Når man inte målet så har man i alla fall inte brutit några löften. Mycket bättre!

Mina mål för det kommande året är de här:


  1. Jag ska mula i mig choklad. Ja ikväll alltså. Sen ska jag försöka hålla mulandet av godis till någon gång i veckan, inte av några andra skäl än att det är ganska så mycket godare när man äter lite mer sällan. Jag struntar i sockret, jag struntar i fettet, men jag bryr mig om smaken, och det börjar smaka mediokert, så nu har jag nog hävt i mig lite för mycket på för kort tid.
  2. Eftersom vi skaffat oss både en timkalender till mig och en väggalmanacka för hela familjen, så ska vi alltså bli lite mer organiserade. Eller mycket. Jag kommer att schemalägga hela dagarna för mig själv för att få arslet ur vagnen och göra lite vettiga saker, som att städa, gå ut på långpromenad osv. Det som är tråkigt blir ofta lidande när det gäller mig, men av någon anledning har jag alltid gjort allt som står i en kalender eller almanacka.
  3. Tålamod och humör måste nog bli lite bättre. Det är på rätt väg, nu när gravidhormonerna har rasat ur kroppen, men jag tror att det finns utrymme för förbättring
Mer än så är det inte. Det är tillräckligt, eftersom att punkt nr 2 innebär att ALLT kommer att bli mer organiserat. Även mitt bloggande, som från och med imorgon kommer att ske på fyra fasta tider varje dag. Dels för att underlätta för läsarna, och dels för att få in en rutin för mig själv. Jag kommer att lägga ut veckans planering, inklusive matlistan här på bloggen, så den som vill kan sno delar av den eller ta alltihop. Lev mitt liv, den som vill, haha.

Måste klura lite på hur jag ska lägga upp det. Om det ska gälla stenhårt från imorgon eller om jag ska ge mig själv till den 15:e januari, då vi kommit i ordning efter flytten och Lucas slutar på sitt nuvarande dagis.
Vi får se.

Kommentarer
Postat av: Gun

Det låter som bra mål tycker jag.

Gott Nytt År till dig och din familj!:)

2009-12-31 @ 23:26:13
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0