Mose 2

Jag hörde en gång en historia av min f d svärfar.

En tjej stod och liftade och fick åka med i en lastbil. Hon var lite blyg av naturen, och när chauffören fick för sig att han skulle försöka smeka henne på benet, för att sedan jobba sig vidare, så blev hon först högröd i ansiktet och sen utbrast hon "Mose 2!"
Chauffören drog förskräckt handen åt sig igen, och undrade vad det var för en konstig jänta han fått med sig, som började rabbla bibelord när han ville kladda lite.
En stund senare tog han mod till sig och testade igen, med samma scenario som följd. Tjejen blev pionröd i ansiktet och utbrast snart "Mose 2! Mose 2!" varpå chauffören drog handen åt sig igen. De var nästan framme vid slutstationen, så det blev inga fler tillfällen att tafsa, de skiljdes åt lite smått förlägna båda två.
Väl hemma funderade chauffören på vad tjejen menade när hon sa som hon gjorde. Han drog fram sin gamla bibel och slog upp andra moseboken. Det första han såg, var orden "Du är på rätt väg!"

Gissa vad tjejen menat? ;P


Här är något annat som verkar vara på rätt väg.


Mina aktivare dagar på Familjeliv börjar synas på min statistik, haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0