Jag vill också ha en chokladkalender!

Alltså, det var några år sedan jag fick en chokladkalender till jul av min mamma. Förr var det supernoga att jag fick det, till och med när jag bodde i Värnamo och var ridinstruktör så skickade hon en i ett sverigepaket ihop med julgardiner, adventsljusstake, julmust och pepparkakor samt lussekatter. Och några små paket, eftersom jag inte kunde fira min födelsedag hemma det året.
(Hade fullt upp att lära ungarna att rida nämligen!)

När jag läser om att Egoina har fått en kalender i posten, då känns det i nostalgitarmen vill jag lova. Tror att jag ska ta och gå förbi affären på väg från dagis och inhandla en kalender. Lucas fick en av mormor och morfar.  Behöver jag säga att den är uppäten? Killen har mammas chokladgener liksom..

Frågan är: Varför fick inte JAG någon chokladkalender? Det tycker jag var lite snålt. Jag är faktiskt bara 30 år. Än är jag inte pensionär. Och till och med några av dem får såna kalendrar, det vet jag. Nåja, jag får väl fixa det själv. Fördelen är att jag får trycka i mig många bitar idag om jag köper en...hmm.

Måste skynda mig att klä på Tim och hämta Lucas, så vi kan gå till affären.. choklaaaaadsuuuuuuuget sätter in..

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se

Hejsan! jag hoppar runt bland alla nominerade bloggar i "Veckans blogg" inne hos mig. Det finns så många bra förslag så jag kommer att använda mig av en slumpgenerator och "lotta" ut platsen istället för att välja en blogg, men tar mig först ett besök hos alla fina bloggar. Vinnaren presenteras under kvällen. Ha det gott :-)

2009-12-16 @ 18:20:55
URL: http://beckahbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0