Hejdå Järvsöfaks

Igår gick han av banan för sista gången.

Jörvsöfaks
har slagit världsrekord, varit årets häst tre gånger och årets kallblod 11 gånger (!) och tjänat över 22 miljoner kronor. Han har varit placerad i 94% av sina lopp som en av de tre bästa. Vunnit och vunnit och vunnit. Men också gått i högvakten. Ingen annan travhäst har gjort det.
Man kan nog säga att Järvsöfaks är ett fenomen, och att det knappast kommer någon som han på lång tid framöver.
Jag kommer att sakna honom. Istället får jag titta på hans söner och döttrar.

Bild lånad av Jop.nu ram och text har jag lagt in själv.

 

(Detta är inte ett kort jag tagit själv, men Järvsöfaks är någon som jag gillat i så många år så jag gör ett undantag för att uppmärksamma hans pensionering. Detta är dagens Minnesbild.)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0