Finns det inga gränser?

Kanske är jag överkänslig, men jag tycker att barn ska få vara barn, inte små vuxna.
I somras drällde det av bikinis för barn, med överdel och underdel precis som för vuxna. När jag var yngre var det bara baddräkt som gällde. Idag ska barnen tydligen vara sexiga redan i tvåårsåldern.

Nu har de dessutom en "förebild" i form av Suri Cruise, treåringen som numera knatar runt i högklackat!
Mamma Katie Holmes hävdar att det bara är ett enda skäl till detta: Att Suri älskade mammas höga klackar, så när hon hittade högklackat för barn så fick Suri ett par, och är jätteglad över detta.
Okej. Frågan är, hur glad är Suri on 15 år, när fötterna är kaputt av allt travande i höga klackar?

Ska det vara så svårt att låta barnen få vara just barn, jag bara undrar. Själv skulle jag ALDRIG köpa bikini till någon under 12 år. Klackskor likaså, åtminstone inte så höga som på bilderna här. Låga klackar vid enstaka tillfällen, okej. Men inte annat än i undantagsfall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0