Fikakörkort kanske?

Jag bor ungefär en timme ifrån Stockholm. Och det är väl en jäkla tur, eftersom man tydligen inte får ta en fika där om man har barn eller barnvagn. 
Riktigt hur man är funtad om man förbjuder våra små medborgare, det fattar jag inte. Är inte de också människor?

Hur Katrin Schulman kan hävda att det är okej att porta barn fattar jag inte, med tanke på att hon är med barn.. Men å andra sidan, den kvinnan har aldrig varit den skarpaste kniven i lådan så att säga.. Enligt mig, alltså.

Jag kan tycka att barn, både mina egna och andras, är skräniga och jävligt jobbiga. Men det är väl inte värre än att vara på krogen en vanlig fredagskväll? Och varför man letar efter tystnad när man ska ta en fika övergår mitt förstånd. Kanske finns det en marknad för Tysta Caféer? Jag har alltid trott att när man tar en fika när man är ute så gör man det ofta ihop med någon. Ska man då sitta knäpp tyst och dricka kaffet? Brukar man inte prata med varandra?

Ska vi införa "fikakörkort" på barn kanske?
Om man vid ett provtillfälle visar att man kan få barnet att äta fint, prata med låg volym, inte springa runt och tugga med stängd mun samt inte kladda, då får man ett fikakörkort för det barnet.
För spädbarn kanske man ska införa något likande för föräldern som följer med?
Det vore väl något? Eller inte.

Om alla föräldrar tog på sig ansvaret att se till att barnen sköter sig, så skulle det här problemet aldrig uppstått. Men det finns en hel del lata individer i det här landet, som inte orkar bry sig om att fostra sina ungar, och då kan jag till viss del sympatisera med de som tycker att det är jobbigt med barn på cafét, men varför ska vi som faktiskt fostrat våra barn bli lidande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0