Allt för ett par brillor..

Blir så jävlans irriterad. På vad? Jamen en tråd på Familjeliv som vanligt. Jag har ju inget liv, jag sitter ju och läser där i tid och otid, mellan Tims matningar och allmänna "måsten" :D

En 1,5-åring har haft sönder mammas brillor. Världen går under. Eller i alla fall så blir hon heligt förbannad, eftersom hon inte har råd att köpa nya. Att hon kan söka för nya på socialen kommer någon på. Nä, skulle inte tro det, eftersom hon berättat att de inte har någon hemförsäkring. Attans, vad jobbigt det blev. Hemförsäkring är inräknat i bidragsnormen när man går på soc. Jag vet, har ju gått där i några år..
Väljer man sen att inte ta en hemförsäkring, ja då står man där, eftersom att socialen har en vana att hänvisa trasiga saker till att det går ju på drulledelen på din hemförsäkring som vi betalar varje månad...
OPS!

Ingen hemförsäkring=inga nya brillor...tough shit!

Jag kan faktiskt inte göra annat än slitas mellan skratt och gråt, för så korkad som den här tjejen låter, det kan man bara inte vara.
  • Hon skaffar barn för att killen vill, trots att inte HON vill.
  • Hon har ingen insikt i ekonomin, för det klarar killen av så det är bekvämast så.
  • Killen vägrar ta ett jobb, och hon är sjuk, så det går inte att någon av dem tar ett jobb (Vafan, ska man gå på soc ska man enligt lag vara TVUNGEN att ta alla jobb som erbjuds samt vara aktivt arbetssökande..).
  • Hon vet inte ens vad en barnförsäkring är.
Jösses. Låt socialen hämta sonen, han har det nog bättre hos någon annan, för så som hon reagerar för ett par brillor, det är inte sunt.. Avlastning vore min första åtgärd, och att kicka ut karlsloken skulle vara tätt inpå.

Ja, läs och förfäras. Jag vet som sagt inte om jag ska skratta eller gråta. Stackars barn att ha såna förhållanden runt sig..




Kommentarer
Postat av: Jaqueline

Men tjena, en 1,5åring som förstör saker, det måste vart nåt nytt... eller?

Jag skulle ångrat jag skaffade gubben istället, det var ju HAN som hade glömt stänga dörren till rummet lillgrabben inte får lov o vara, där han hade snott brillsen. Jag blir mörkrädd.

2009-12-16 @ 17:32:04
URL: http://whistle.blogg.se/
Postat av: Sara

Men socialen är ju inte bäst i världen på att sköta sitt jobb... Speciellt när det handlar om barn...

2009-12-16 @ 21:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0